Tuesday, May 29, 2012

Buah Zuriat/Hamil

kite pun x tahu kewujudan buah ni tau..
tahu pun masa kite pergi ceramah agama kat jpa tahun lepas..
kite kan dah lame kawen..
sejak 2005 lagi..
tp x de rezeki lagi anak..

bukan kite x pernah ikhtiar..
berurut.. makan tu.. makan ni..
jumpa pakar sakit puan...
pantang tu.. pantang ni..
kite kan... sejak kawen x pernah dah mkn nenas..

tp apakan daya..
anak adalah ketentuan dari yang maha esa..
kite redho jer..
walaupun kekadang sedih..
xpe.. baby beso kite ada..
hubby bucuk bacin...hahahaha

so nak dijadikan cerita..
kite tanye kat penceramah tu..
apa petua kalau kite nak hamil...
dia bagi dua jer..

satu ni cam lucah sikit dia kata..
sorry to say lah...
dia kata cuba pelbagaikan cara2 main..
cara2 kita bersenggama bersama suami..

kadang2 dia kata cara kita bersama yang x betul..
perlu buat macam2 gaya..
belajar dan buat yang lain2..
jangan asyik2 buat yang tu jer..

"huih!!! main pun kena ada cara nye eh"
ni kite ckp dlm hati jelahkan.. hahaha..
kat dia kite senyum jer..

petua yang kedua ialah cari buah hamil..
ada org panggil buah zuriat..
tp penceramah agama tu panggil buah hamil..
dah lame kite cari...

ada gak pesan kat org..
sape2 yg pergi umrah ke... haji ke.. kite pesan..
x pernah dapat pun.. mungkin dorg lupa..
buah ni bukan ada jual kat  malaysia..
dia ada kat mekah jer..

yeay!!! x sangka kite..
setelah setahun mencari.. akhirnya jumpa..
kite x mencari pun.. ada org bagi..
syukur.. baru jer dpt hari ni..
terima kasih kepada kak syam.

kak syam baru balik dari umrah..
dia beli tiga biji..
dua dia dah bg pada kawan2 kat opis dia..
so lg satu dia tak tahu nak bg sape..

kite pun tahu dari org lain gak..kak rus..
kak rus ckp kak syam ada bg buah ni pada bebudak akaun...
sebelah opis kite jer..
kite dulu ex bahagian akaun gak..

tu yang kenal dengan kakak2 kat sana..
kite tanye kak syam..
dia kata ada lagi satu..
kite nak beli..
dia kate x yah..
dia sedekah...

yeay2..
rezeki kite..
oh! nak tengok x rupe buah hamil ni..
tadaa...
buah hamil angle1
atau buah zuriat. angle2

dah rupe kepala alien lak kite tgk.
buah ni kak syam ckp buang kulit keras luarnya...
pastu rebus.. air dia minum laki bini..
rebus sampai air dia jadi jernih..
insyallah.. kalau ada rezeki.. manalah tahukan..
kite nak twin.. hui...x agak2.. nak twin terus..ceh..
amin..amin..amin..

new updated: 

rase buah zuriat/hamil ni sebijik cam air buah kundur..
masa bg kat hubby tgk buah tu dia siap hidu2..
dia kata wangi..
bila kite try lak.. ye lah.. mmg wangi..
tp tulah.. kite x suka air buah kundur..

x pe.. usaha mesti kena berkorban sekali...
kalau x mana nak berjaya..
pis2 kacang pis..

6 comments:

  1. assalamualaikum. akak,
    ape yg penting usaha kan?

    semoga berjaya ye kak ;)

    insyaallah..

    _nadia_

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks nadia... Hari2 mmg usaha.. Hehehe..

      Delete
  2. Salam NorMala,

    Moga berjaya dengan izin Allah swt

    ReplyDelete
  3. Good luck! Moga moga tak lama lagi segala doa u akan dimakbulkan, Amin. Kot kot skali dpt kembar 4, perghh berbaloi baloi hehehe ;-)

    ReplyDelete
  4. mama kembar 3- thanks.. gulp! 4 org sekali..kalau allah nak bagi sekali empat.. alhamdulillah.. amin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...