Tuesday, July 24, 2012

Puasa Hari Ketiga

puasa hari ketiga ni kite x masak...
dah alang2 hubby ambil dari opis...
so terus ajak g pasar ramadhan kat presint 4 putrajaya...
oleh kerana masih awal kot..x bape ramai lagi org..
kalau g pasar ramadhan ni..
manalah nak beli sikit3 kan..
semua benda nampak sedap...

tapi nasib baik semua yg di beli semalam adalah sedap..
x ler keciwa dan ketongsampahkan..
ermmmmmmmmmmmm.....
tgh teringatkan apa kite beli smlm..
oh! ok. kite beli karipap 10 biji..
kah3.. laki bini jer tp beli cam tuk 5 org..
tak.. beli 10 biji tu sbb murah..
3 biji seringgit.. 10 biji rm3.. murahkan..
buka x habis.. masa sahur pg td pun masih ok dan sedap..

pastu kite beli kuew tiow goreng..
beli nasi bukhari..
beli bubur lambok kg. baru..
kuih talam 5 potong..
air kathira sebungkus..
pastu terus ajak hubby balik..
takut terbeli byk benda lg..
dah mcm nak mkn tuk bape org..
padahal berdua je..
tapi hubby x nak balik lagi..
dia nak tgk2 lg apa ada jual..
kite ckp kat dia..
tgk jer.. aim ler nak beli apa lak esok lusa..
hari ni udah ler.. byk sgt ni..

cam budak kecik...
siap usha apa best lak tu..
x padan demam..
mungkin selera org demam plus puasa ni..
semua benda dia nak..
dah ler bila tgh jalan2 kat pasar ramadhan tu baru dia bgtau...
tadi dia jatuh bilik air..
landing kat siku ngan kaki kiri..
patutlah kite tgk jln x elok jer..
bila tanya baru di ckp.. haih..

dah siap membeli belah.. kiteorg balik..
sampai rumah kite suruh dia rehat..
jgn masuk dapur.. sbb kite nak makan..
hahahahaha.. ok x klakar..
yer.. org lain start pose..
kite hari pertama pose bulan pun mengambang..
org menghitung dah bape hari pose.. pastu bangga..
kite menghitung bape hari kena bayar..sobs..
hari ni dah masuk empat hari x puasa..
mintak2 esok dah habis..
x sabar nak puasa..

oh! malam tadi lepas buka jer hubby duk merokok kat tingkap..
tetiba dia jerit panggil2..
kite ye ye lah berkejar kedia..
ingatkan apalah..
rupanya dia kate ada jiran blok depan dah pasang lampu kelip2..
haih!!! dia jeles ler tew...
hubby mana boleh tgk org lain pasang..
dia pun nak pasang gak..
macamtu ler tiap2 tahun..
mesti dia nak beli kalau tetiba tgk ada org dah pasang..

tp kite cam biasalah..
saiko2 sikit kat dia..
dia terus oklah..tak yah pasang..
nak tahu kite ckp apa..
" eii... duk rumah apartment xder balkoni ni... sape jer yang nampak"
"nak pasang kat mana lak.. lainlah kalau ada balkoni.. syg oiiii"
terus dia.. " iyelah.. x yah pasang"
hahahaha... 
dulu masa duduk rumah kajang kite x kisah..
sbb rumah atas tanah..
pastu depan rumah ada parking..

lampu kelip2

pelita
ikutkan hubby bendaalah ni wajib ada tiap tahun..

memang camtu ler tetiap tahun..
hubby kite mesti nak kena ada dua benda ni..
lampu kelip2 ngan pelita..
dia suka ngat bila rumah dia bercahaya agaknya..
kite layankan je lah..
kadang2 tu komple gak la..
kalau tetibe di pasang senget2..huhuhu
yelahkan karang org len komplen..
eh! dah last2 baru terperasan..
tercerita lak pasal lampulah..pelitalah..
nasiblahyer.. nak cerita gak.. ngeh3
pis2 kacang pis

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...